מאת: Ulpan Bayit
שנה: 2022

פודקסט של אפרת ניסיון

(00:00)
שלום אני אפרת אולפן בית והיום אני אשמח לדבר איתכם על שיר ממש ממש יפה שמאוד מאוד חשוב לי. קוראים לו חתול בשק הוא של ענבל פרלמוטר.

(00:14)
ענבל פרלמוטר היא זמרת ישראלית, היא לא בחיים היא מתה כשהיא הייתה בת 27 לפני כמעט 20 שנה. הייתה לה [להקה] ללהקה קראו המכשפות the witches הן היו להקה רק של נשים ממש טובות עשו רוק אלטרנטיבי מאוד מיוחד והיא הייתה זמרת בלהקה. .

(00:57)
מוזיקה

(01:04)
את השיר שאנחנו נשמע היום ונדבר עליו היא [הקליטה] עם עוד הרבה שירים שלה. היא רצתה לעשות בעצם אלבום סולו. היא מתה לפני שמשהו קרה עם [ההקלטות], ובעצם אחרי שהיא מתה לקחו את כל השירים שהיא כתבה וניגנה והפכו אותם לאלבום. לאלבום הזה קוראים הקלטות אחרונות זה אלבום ממש מיוחד יש בו קצת מלנכוליה קצת משהו אפל דארק הוא אלבום מאוד מינימליסטי הקליטו אותו על פורטרק זה נותן לאלבום סאונד מאוד מאוד low fi.

(01:59)
ממש שומעים רק אותה את הקול שלה וגיטרות וקצת [צעצועים] אנלוגים יש שם תופים אלקטרוניים גיטרות חשמליות וזה אלבום מדהים. אני ממש אוהבת את האלבום הזה בגלל כמה דברים: [קודם כל]אני ממש אוהבת שירה של נשים, אני ממש אוהבת שנשים עושות רוקנרול אני ממש אוהבת שנשים שרות שבור, קצת לא כמו שצריך, ועדיין הן ממש נשמעות טוב והן מרגשות הן ממש מרגשות בלי לרצות to please.

(02:59)
אני אוהבת ממש להקשיב לאלבום אני ממש מרגישה את הבן אדם שכתב את השירים ומנגן את השירים. אני מרגישה שמישהו מדבר איתי או מספר לי סיפור על החיים שלו ואני מוצאת דברים קטנים מהחיים שלי גם בשירים האלה.

(03:23)
חתול בשק זה השם של השיר כשאומרים בעברית חתול בשק זה אומר שאנחנו בעצם קונים או מקבלים משהו אבל אנחנו לא יודעים מה יש בפנים ומה שיש בפנים הוא לא טוב הוא לא מה שחשבנו.

(03:54)
בכל השיר יש בו הרבה ביטויים expressions.

(04:03)
מוזיקה

(04:03)
עצה אדוויס נחש snake כן עצה של נחש לקבל טיפ שיש בו קטצ׳

(04:20)
מזויפת זה פייק מטבע כמו שקל כמו cent כמו פני מטבע מטבע מזויפת קמע לשעה קמע זה אובייקט שנותן מזל מזל luck יש קמע כמו חמסה חמסה זה קמע, רגל של ארנב זאת קמע קמע לשעה אז יש לנו קמע רק לשעה אחר כך זה נגמר זה לא קמע אמיתי זה רק בראש שלנו.

(04:59)
אז בשיר יש הרבה ביטויים אחד אחרי השני ענבל פרלמוטר מסבירה ממש כל ביטוי. בסוף של השיר יש שלוש מילים שחוזרות על עצמן שוב ושוב

(05:12)
מוזיקה

(05:21)
המילים הן לחלום to dream לרקום to weave לפרום to unravel זה התרגום של המילים אבל בעצם הן גם ביטוי בעברית אנחנו אומרים לרקום חלומות זה כמו to create dreams לפרום חלומות זה ממש לקחת משהו סוריאליסטי כמו חלום חלום סוריאליסטי וממש piece be piece.לראות מה יש בחלום הסוריאליסטי איך אפשר להבין אותו בראש

(06:06)
מוזיקה

(06:24)
אני אוהבת לשמוע את השיר הזה כשאני נוסעת או ברכבת או באוטו או באוטובוס לפעמים אני שומעת אותו גם בבית אבל אני הכי אוהבת לשמוע אותו בנסיעה כשאני נוסעת אני ממש ממליצה לכם לשמוע את האלבום הזה זה אלבום ממש מיוחד ואני חושבת שאפשר לאהוב אותו גם בלי עברית וכשמבינים וקוראים את המילים אפילו אוהבים אותו יותר.

בוא.י נהיה בקשר - Let's be in touch

remember! you can just Hover over the bold words with your cursor to see their meanings

remember! you can just Tap the bold words with to see their meanings

Open chat
Shalom!
Shalom!
How can we help you?