מאת: אפל
רמה: בית+
שנה: 2021

דְרָאג באַן אַרְבּוֹר


אני גר באַן אַרְבּוֹר, עיר בדְרוֹם-מזרח מישיגן, ארה”ב. יש באן ארבור קְהילַת דְרָאג גדולה, אבל היא פחות גדולה מאלה שיש בשיקגו או בניו יורק. אין הופעות עכשיו בגלל הקורונה, אבל אני מקווה שהמַלְכּוֹת יחזרו לבָּמוֹת בקרוב. החלטתי להתחיל לְהוֹפִיעַ בדְרָאג בפעם הראשונה באן ארבור אחרי שחבר ביקש ממני להצטרף אליו ואל החברים שלו למועדון שם. אני צַלָם, והלכתי למועדון כדי לצלם את המוֹפָעִים. אחרי כמה זמן, התחלתי גם לעבוד בעולם החדש הזה.

אבל מה זה “דראג”? אין לי זמן להסביר את כל מה שיש בדראג, אבל אגיד לכם קצת. אומר בצורה פשוטה: זאת הופעה מיוחדת של מִגְדָר. כשגבר לָבוּש בבגדים של נשים ומתאפר כמוהן, אז הוא מופיע כמו אישה, נכון? בדרך כלל, ההופעה הזאת היא הַצְהָרָה חשובה שאומרת שמגדר הוא מִשְֹחָק. מהו גבר? מהי אישה? הבגדים שלהם? הפְּעוּלוֹת שלהם? יש הרבה דברים יפים שאפשר לגלות כשאנחנו מבלים זמן עם עצמנו. כשמופיעים בצורה נָשִית, אפשר להיות מלכת דראג. כשמופיעים בצורה גַבְרִית, אפשר להיות מלך דראג.

באן ארבור יש יותר מלכות ממלכים, אבל יש גם מופעי-בּוּרְלֵסְק. מלכות הדראג (בדרך כלל הן גברים שלבושים כמו נשים), אוהבות להופיע באחת מהדרכים הבאות: ריקוד או קומדיה. אבל לרקוד ולשיר זה לא מתאים לי… זה באמת קצת יותר מדי… אז אני עושה מופע קומדיה. אני אוהב להביא מישהו מהקָהָל לבמה ולספר עליו בְּדִיחוֹת עם מוזיקה.

חיי הלילה באן ארבור עדיין לא חזרו מאז שהתחילה הקורונה. אני מקווה שאחרי שהקורונה תעבור, נוכל לחזור לבארים ולבמות. למרות שהרבה הופעות קיבלו הצלחה באינטרנט, יש הרבה אנשים שלא אוהבים אותן באונליין. לדעתי, הרבה מהאֲוִוירָה במועדון מגיעה מהקֶשֶר בין המוֹפִיעִים ובין הקהל. אם אתה רק יושב בחדר שלך מול המחשב, בלי האורות המיוחדים ובלי המוזיקה החזקה שאתה מרגיש בכל הגוף, אי אפשר לומר שהיית בֶּאֱמֶת בהופעת דראג.

למרות שאנחנו לא יודעים מתי זה יהיה, בגלל הקורונה, יש לי תוכנית עם חבר – לְאָרֵחַ הופעה ביחד. יש לי הרבה תוכניות לערב הזה: אני אשיר או אעשה “ליפְּסינְק” להרבה שירים (בִּמְיוּחָד של דיסני), ואתלבש כמו מָלֶפִיסֶנְט. רציתי ללכת למסיבות הַאלוֹוִּין בְּתוֹר מלפיסנט, אבל צריך לחכות לזמן טוב יותר – זמן בלי קורונה. אז עכשיו, אנחנו מחכים לחֲזָרָה של הדראג לאן ארבור.

בוא.י נהיה בקשר - Let's be in touch

remember! you can just Hover over the bold words with your cursor to see their meanings

remember! you can just Tap the bold words with to see their meanings

Open chat
Shalom!
Shalom!
How can we help you?