מאת: ירון סיון
רמה: מורה
שנה: 2021

ספורט ביוון העתיקה


היוונים העתיקים ידעו ואהבו להתאמן. לפי ציורים שארכיאולוגים מצאו על כדים ולפי התיאורים של ההיסטוריונים, היו ליוונים העתיקים מספר סוגי ספורט שהם אהבו מאוד, למשל: איגרוף, ריצה, זריקת דיסק, קפיצה למרחק ועוד. אבל הספורט הפופולרי ביותר ביוון היה היאבקות. המילה היאבקות באה בעברית מהמילה אבק (dust), ובאמת המתאבקים היוונים היו מתאבקים על רצפה מכוסה בחול: בזמן הקרבות היה החול עף כמו אבק.
הם היו משתמשים בכלים ובטכניקות שאנחנו מכירים גם היום: היו להם למשל שקי אגרוף (שקים מלאים בחול או דגנים במשקל של בן אדם), כפפות אגרוף ואפילו קסדות. בנוסף ידוע שמתאבקים יוונים היו מרימים משקולות או אבנים כבדות כדי לחזק את גופם. היוונים גם הבינו מאוד באנטומיה. אם מסתכלים על הכפפות שהיו למתאבקים היוונים רואים שהן לא שונות מהכפפות שיש לספורטאי MMA מודרניים, כפפות שמונעות מהיד להישבר. גם היוונים, כמו הרבה אנשים היום, אהבו לשמוע מוזיקה בזמן האימון ובזמן התחרויות.

הרבה מענפי הספורט שהיו ליוונים היו קשורים למלחמה: היאבקות, זריקת דיסק, ריצה וקפיצה הן יכולות שכל לוחם טוב צריך. בנוסף היוונים גם אהבו לשחות ולשחק בכדור – אבל לפי מה שאנחנו יודעים לא היו תחרויות שחייה או משחקי כדור תחרותיים. היוונים, אשר חיו בין איים רבים, חשבו כנראה ששחייה היא פעולה בסיסית כמו הליכה, ולכן לא צריך תחרות בשבילה. היוונים גם האמינו שבתחרות יש מנצח אחד – ורק אחד – ולכן לא היה טעם בתחרויות כדור.

בוא.י נהיה בקשר - Let's be in touch

remember! you can just Hover over the bold words with your cursor to see their meanings

remember! you can just Tap the bold words with to see their meanings

Open chat
Shalom!
Shalom!
How can we help you?