הוראת עברית כשפה שנייה

תכנית הכשרת המורים של אולפן בית
קורס משולב או אונליין

מה ההבדל בין עברית לשפות אחרות?
האם מילים מסויימות חשובות יותר ממילים אחרות?
מה המשמעות של המילה “דווקא”?
איך אפשר ללמד מישהו “לדבר כמו ישראלי”?
האם צריך לשנות מבטא של תלמידים?
האם צריך “לדעת את החוקים” כדי לדעת שפה?
האם מורה לעברית צריך ללמד טעויות שישראלים עושים בעברית?
איך גורמים לתלמידים לדבר, לחשוב ואפילו להרגיש בשפה זרה?

אם אתם אוהבים לשאול את עצמכם שאלות על שפה, אם אתם נמשכים לחינוך, אם הקורונה גרמה לכם להבין שאתם לא בעבודה הנכונה ואתם צריכים שינוי בחיים, ואם אתם רוצים להכיר יותר את הקהילה הבין לאומית בתל אביב, אולפן בית מזמין אתכם להצטרף לתכנית להכשרת מורים לעברית.

אנחנו אולפן בית – אולפן באווירה צעירה ומשפחתית בפלורנטין. את התכנית נעביר באותה צורה שבה אנחנו מלמדים את הכיתות שלנו – בקבוצה קטנה, במפגשים שמבוססים על דיון קבוצתי והתנסות אישית מתמשכת. לאורך התוכנית נצפה בשיעורים אמיתיים של האולפן וננתח אותם ביחד, נדון בהיבטים שונים של השפה ונבין בהדרגה איך בונים שיעור. בתכנית שלנו תקבלו כלים תאורטיים ומעשיים להוראת עברית כשפה זרה כמורים בקורסים פיזיים וקורסי אונליין. התכנית תאפשר לכם להשתלב באחד מעשרות האולפנים שפועלים בישראל כיום, או ללמד באופן פרטי. מנחות התכנית הן רכזות – בעלות ניסיון רב בהוראה, חומרי הוראה והנחיית מורים, ובעלות תארים אקדמיים בתחומי השפה והבלשנות.

מדריכות ומדריכי התכנית

תמר גומל, בעלת 10 שנות ניסיון בהוראת עברית במסגרות שונות, והובילה את תכנית הוראת העברית באוניברסיטת בייגי׳נג בסין. דוברת סינית מנדרינית, צרפתית וערבית, ומתרגמת מוסמכת מסינית. מרכזת פדגוגית את רמות המתחילים באולפן ומפתחת חומרי הוראה לכל רמות הלימוד. חונכת מורים מתחילים בדגש על הוראת האל״ף בי”ת, הנחת יסודות הדקדוק ותורת ההגה. מורה ליוגה ומתרגלת בודהיזם ומדיטציה.

נועה הנדלסמן, בעלת תואר שני בבלשנות מאוניברסיטת תל-אביב בתחום הפונולוגיה של רכישת שפה. כיום דוקטורנטית בחוג לחינוך באוניברסיטת תל אביב אשר חוקרת דקדוק של הבנת מספרים. מרכזת פדגוגית, מפתחת חומרי לימוד של רמות הביניים, חונכת מורים מתחילים ומפתחת קורסים וחומרי לימוד.

אירה יושפה, בעלת תואר ראשון בסוציולוגיה, אנתרופולוגיה ותיאטרון. בעלת ניסיון של ארבע עשרה שנים בהוראת עברית במגוון מוסדות ואולפנים. מרכזת את רמות המתחילים ומפתחת חומרי הוראה ומנחת מורים באולפן בית. לאחרונה תרגמה ספר לעברית קלה המיועד ללומדי השפה. בנוסף לעברית ואנגלית, אירה דוברת רוסית מהבית וגם שולטת בגרמנית וערבית מדוברת.

 

פלג חלפין, בעלת תואר ראשון בבלשנות, פסיכולוגיה והפרעות בתקשורת, וקלניאית תקשורת של פעוטות על הרצף האוטיסטי. המנהלת הפדגוגית של אולפן בית, מרכזת את רמות המתקדמים ומעבירה סדנאות בנושא מבטא ישראלי. אחראית על פיתוח חומרי הוראה ותפישת ההוראה הכללית באולפן, מדריכת מורים חדשים וותיקים, ומרכזת את התכנית להכשרת המורים.  

ירון סיון, המנהל והמייסד של אולפן בית, מורה לעברית כשפה זרה בעל תואר ראשון בפילוסופיה, ומתרגם לעברית. אחראי על עיצוב תפיסת ההוראה ומודל העבודה של אולפן בית. בעל מעל עשרת אלפי שעות ניסיון בהוראת עברית והדרכת מורים. אחראי על תחום מהות המורה והיבטים בלשניים בהוראת עברית בתכנית להכשרת מורים. 

נועה לוין, בעלת תואר שני במחקר התרבות וחוקרת של דיבור טבעי בהקשרים יומיומיים. בעלת ניסיון של כעשור בהוראת עברית במגוון מסגרות. מפתחת חומרי הוראה ומרכזת תחום ההוראה אונליין באולפן בית ומכשירה מורים להוראה בזום. מובילה שתי להקות אינדי פעילות.  

איילת אמיר, בעלת תואר ראשון בפילוסופיה. מורה לעברית 6 שנים. מרכזת את רמות המתחילים-מתקדמים באולפן בית, וכן מפתחת חומרי הוראה ומשחקים, מלווה מורים חדשים, בדגש על הוראת אונליין.

מבנה התכנית

 

התכנית מוצעת בשני מסלולים: קורס אונליין מלא וקורס היברידי (משולב). המסלול ההיברידי כולל שילוב של למידה מקוונת ופיזית: מחצית מהשיעורים מתקיימים בזום, והמחצית השנייה באולפן בית בתל אביב. בנוסף, כל ההכשרה המעשית במסלול זה, הכוללת צפייה בשיעורים והתנסות בהוראה, מתבצעת בשיעורים הפיזיים באולפן. לעומת זאת, במסלול האונליין המלא, כל מרכיבי הקורס, כולל החלק המעשי, מתקיימים באופן מקוון.

 והתאמתן להוראת העברית. נעסוק בבניית מערכי שיעור אפקטיביים, תכנון סילבוס מקיף לקורס עברית, ופיתוח מתודות מגוונות להוראה ותרגול. נתמקד בזיהוי הבדלים אישיים בין תלמידים ונלמד כיצד להתאים את שיטות ההוראה לצרכים הייחודיים של כל לומד.

בנוסף, הקורס יכלול התנסות מעשית בהוראת עברית, כולל סימולציות כיתה ומשובים מקצועיים. נלמד כיצד לשלב טכנולוגיה בהוראת השפה, נתרגל יצירת חומרי לימוד מותאמים אישית, ונעמיק בהבנת האתגרים הייחודיים בהוראת העברית כשפה זרה. המשתתפים ירכשו כלים מעשיים להערכת התקדמות התלמידים, יפתחו מיומנויות תקשורת בין-תרבותית, וילמדו כיצד לטפח מוטיבציה ומעורבות בקרב הלומדים

מה משתתפים אומרים על התכנית:

Open chat
Shalom!
Shalom!
How can we help you?